Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe

Határtalanul

1. nap:

Első megállónk  Nagyváradon, Partium központjában lesz, városnézés a program. A Király-hágón, a történelmi Erdély kapuján átutazva érkezünk Kolozsvárra, a „kincses városba” utazunk, ahol a történelmi központban sétálunk: Mátyás király szülőháza és szobra, Szent Mihály templom, Farkas utcai Református templom. Hosszabb utazás következik Gyergyószentmiklósra, ahol meleg vacsorával várnak a szálláshelyünkön.

2. nap

Reggeli után, Gyergyószentmiklóson az Örmény templomot nézzük meg, kis sétát követően a Tarisznyás Márton Múzeumban a város múltjával és volt lakosainak szokásaival ismerkedünk meg. Majd a gyergyószárhegyi Lázár kastélyba látogathatnak, ahol Bethlen Gábor, Erdély fejedelme töltötte a gyerekkorát, ezután utazás a Gyilkos-tóhoz, aminek a különlegessége, hogy több mint 150 éves farönkök állnak ki a vízből, ezzel egyedivé varázsolják a tó látványát. Onnan utazás a Békás-szorosba, ahol 200-300 méteres sziklák között sétálunk. Visszautazunk Gyergyószentmiklósra, a szálláshelyre.

3. nap

Ezen a napon a Csíki medencébe utazunk: első megállónk Madéfalván lesz, ahol a „siculicidiumnak” is elnevezett, madéfalvi vérengzésben elesettek emlékére állított szobor előtt tisztelgünk. Csíkszeredán, megnézzük a Millennium templom, melyet a híres és különleges építész, Makovecz Imre tervezett organikus stílusban. Továbbutazunk Csíksomlyóra, ahol a csodatevő Szűz Mária szobrát nézzük meg a kegytemplomban. Következő úti célunk egy kráter tó, vagyis a Szent Anna-tó, majd a Mohos tőzeglápban sétálva húsevő növényeket is láthatunk. Rövid kitérőt teszünk, hogy a Nyerges tetőn emlékezzünk a 1848-ban elesett székelyekre. Visszautazunk Gyergyószentmiklósra.

4. nap

Ezen a napon Sóvidék nevezetességeivel ismerkedünk meg: Szovátán a Medve-tó partján sétálunk, Parajdon a sóbányát látogatjuk meg, ami azt jelenti, hogy 80-100 méter mélységben ereszkedünk le egy nagy sótömzsbe, ahol templom, múzeum, játszótér található. Parajdon maradva megnézzük a Sószorost, ahol különböző sóformációkat tekintünk meg, sós forrásokat kóstolunk, illetve kipróbáljuk a népi sós iszapfürdőt. Ezt követően sétálunk Korond főutcáján az állandó kirakodóvásárban. Tovább utazva Farkaslakára, a Tamási Áron síremlékénél tisztelgünk. Következő megállónk Székelyudvarhely, ahol a központban sétálunk. Visszautazunk Gyergyószentmiklósra, szálláshelyünkre.

5. nap

Összecsomagolás és reggeli után a Maros-mente irányába indulunk el. Első megállónk Marosvécsen lesz, ahol Wass Albert síremlékét keressük fel. Majd Szászrégenen átutazva Marosvásárhely központjával ismerkedünk meg: Kultúrpalota, Rózsák tere. A következő és utolsó megálló a Király–hágón lesz, még egyszer megnézhetjük, búcsúként Erdély hegyeit. Utunkat folytatjuk az Ártándi határátkelőhöz, hazautazás.